Werkwijze
U bent doorverwezen door de dierenarts of u heeft mij zelf gevonden via het web. Uw kat heeft een gedragsprobleem en u wilt daar graag vanaf. Voorbeelden van ongewenst gedrag van katten zijn bijvoorbeeld agressief gedrag richting eigenaar of vechten met andere katten, angst voor mensen of andere katten, kaal likken, onzindelijkheid, sproeien, krabben aan het interieur, aandacht vragend gedrag zoals overmatig miauwen, eten van niet-eetbare dingen. Bij onzindelijkheidsproblemen moet de kat altijd eerst gecheckt zijn door de dierenarts omdat een medische oorzaak vaak een grote rol speelt.
Ongewenst gedrag gaat meestal niet vanzelf over, het wordt alleen maar erger. Hoe langer probleemgedrag bestaat, hoe moeilijker het wordt dit gedrag bij te sturen. Vaak wachten katten eigenaren met het inschakelen van hulp tot de situatie onhoudbaar is geworden. Dat is erg jammer, want de band tussen kat en eigenaar kan daardoor beschadigd raken. Met de juiste gedragstherapie en adviezen kan het meeste gedrag weer in goed banen worden geleid. Met als resultaat een blije kat en een blije eigenaar.
Gedragstherapie is een proces wat tijd, energie en vaak ook veel geduld kost. Mijn ervaring in de huidige maatschappij is dat veel katteneigenaren op zoek zijn naar een ‘quick fix’. Een snelle oplossing voor problemen die zo min mogelijk tijd kosten. Wanneer bijvoorbeeld uw wasmachine kapot gaat bestelt u online een nieuwe en vaak wordt deze binnen 24 uur geleverd en kunt u weer wassen. Gedragstherapie is helaas geen product wat ik op korte termijn kan ‘leveren’. Probleemgedrag wat al jaren speelt kan ik niet in één telefoontje oplossen. Kwaliteit staat bij mij hoog in het vaandel en omdat mijn aanbod van therapie niet meer overeenkomt met de huidige vraag van veel katteneigenaren heb ik besloten om vanaf heden geen gedragsconsulten meer aan huis te doen. Hiervoor wil ik u doorverwijzen naar de website www.kattengedragstherapeuten.nl of tinleygedragstherapievoordieren.nl. Hier vindt u gediplomeerde kattengedragsdeskundigen die werkzaam zijn in uw regio.
Voor eenvoudigere problemen en vragen kunt u nog wel gebruik maken van mijn diensten in de vorm van een telefonisch consult. We plannen hiervoor een afspraak in en voorafgaand ontvangt u een betaalverzoekje die eerst voldaan moet worden. U krijgt geen uitwerking van dit gesprek en er volgt ook geen verdere nazorg.
Ook als u vragen heeft over bepaald gedrag wat uw kat vertoont en hier graag meer informatie over zou willen hebben kunt u kiezen voor een videobeoordeling. De filmpjes van het gedrag stuurt u naar mij door en vervolgens neem ik contact met u op om de video’s te bespreken. Ook hiervoor geldt dat eerst het betaalverzoekje voldaan dient te worden alvorens het beoordelen van de video’s.
Voor het aanvragen van een telefonisch consult of een video beoordeling verzoek ik u een een e-mail te sturen naar info@catitude.nl. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op om een afspraak in te plannen.
Tarieven
Catitude hanteert onderstaande tarieven:
Telefonisch consult Een persoonlijk gesprek van maximaal 45 minuten via de telefoon. | €55,- |
Videobeoordeling Daarnaast bespreking van de observatie via de telefoon. | €35,- |
Advies via de mail Wanneer u bijvoorbeeld vragen heeft omtrent verhuizing, of de komst van een baby of het introduceren van een nieuwe kat en daar graag een preventief stappenplan voor wil ontvangen via de mail. | €30,- |